Wirtualny spacer tradycyjny czy Google Street View - który wybrać?
Istnieją różne formy prezentacji miejsc w formie spaceru wirtualnego. Ogólnie dzieli się je na dwie podstawowe: tradycyjny spacer wirtualny zaprogramowany w formie pliku dawniej Flash, obecnie html5 lub spacer wirtualny w technologii Google Street View. Każda z tych form zawiera swoje korzyści jak i ograniczenia. Najlepiej spojrzeć na podstawowe różnice i zadecydować, która forma naszym zdaniem będzie bardziej odpowiednia – oczywiście my również służymy pomocą i chętnie podpowiemy, którą formę lepiej wybrać na podstawie krótkiego opisu miejsca.
Poniżej przedstawiamy podstawowe różnice pomiędzy wyżej wspomnianymi formami:

Jaki spacer dla mojego biznesu?
Pierwszym wyznacznikiem powinno być to gdzie ma być on dostępny – czy chcemy przede wszystkim być widocznym w mapach Google i podnieść swoje lokalne pozycjonowanie? Jeśli tak, to wybierzmy sapcer Google Street View.
Jeśli bardziej zależny nam na zaawansowanej formie przedstawienia naszego obiektu na maszej stronie internetowej wtedy bardziej wskazany wydaje się tradycyjny spacer wirtualny.
Zatem jaki spacer bardziej będzie odpowiadał naszemu obiektowi?
Spacer tradycyjny:
- obiekty o dużej powierzchni i ilości pomieszczeń
- obiekty posiadające zmienny wystrój w zależności od wykonywanej działalności
- miejsca chcące zaprezentować się w różnych porach roku
- lokale na sprzedaż czy wynajem nie chcące promować tych miejsc w mapach Google
- inne lokale niekomercyjne
- biznesy o wielu lokalizacjach chcące zaprezentować cała grupę
Spacer Google Street View
- obiekty komercyjne bazujące na wyszukiwaniach w Google lub Google Maps takie jak obiekty gastronomiczne, gabinety medyczne, sklepy, obiekty sportowe itd.
- obiekty posiadające wizytówke Google
- biznesy koncentrujące się na lokalnym SEO
Poniżej przykłady obu typów spaceru dla tego samego obiektu: